logoMS ZS male

 
Vedení pobočky 

Hanka Pensk 2Mgr. Hana Pšenská
zajišťuje organizaci a chod školy, jednání s rodiči, řízení pedagogického týmu na pobočce v Lounech.

„Myslela jsem, že školství je pro mě navždy uzavřená kapitola... než mě vyhledala Jana Udatná a nabídla mi skvělou příležitost, jak uplatnit vše, co jsem se v životě naučila - organizovat, zajišťovat, řešit problémy. Montessori pedagogiku objevuji  "v běhu". A znovu a znovu jsem okouzlená. Vidím dennodenně skvělou práci mých kolegů, vidím, jak děti prospívají a jak jim to svědčí. To mě naplňuje radostí a jistotou, že jsem se rozhodla správně. Mám hezký život plný muziky, přátel a cestování, tři krásné dcery, pejska Kaštánka a dvě kočky."

Hana vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem, obor český a německý jazyk pro 2. a 3. stupeň. Učila několik let na gymnáziu v Žatci. Pracovala jako překladatelka a tlumočnice a v posledních deseti letech jako asistentka ředitele. Absolvovala základní informační Montessori kurz.

 

rka LanskIng. Šárka Líšťanská 
je administrativní podporou v lounské pobočce.

„Snažím se vytvářet fungující zázemí nejen pro své kolegy, ale i pro děti. Baví mě každodenní kontakt s nimi a s tím spojená rozmanitost mé práce. Montessori problematiku jsem začala objevovat současně s mými syny, kteří začali naši školu a školku navštěvovat. Jsem vděčná, že mají možnost vzdělávat se právě v systému MONTESSORI a tím rozvíjet svou samostatnost a zodpovědnost v klidném a respektujícím prostředí."

Vystudovala ekonomickou fakultu. V profesním životě prošla několika pozicemi ekonomického zaměření, avšak až ve škole, kdy se ekonomická agenda propojila s živým prostředím školy a tvůrčí prací nadšených kolegů, našla uspokojení ze své práce.

 
 
Mateřská školka  

Veronika JetenskaMgr. Veronika Jetenská
pracuje jako pedagog v MŠ.

"Vyrostla jsem v domku u lesa. Ráda jsem se starala o naše zvířátka a plný pokoj rostlinek. Měli jsme kočku, myšky, psa, papouška, králíky a u babičky slepice. Se starším synkem sdílím lásku ke všemu maličkému, co se hýbe a k přírodě jako takové. Odchovali jsme několik bělásků, bource morušového, jednu můru, staráme se o africké šneky, drápatku, rybičky a krevetky a občas si vezmeme na návštěvu slimáka, housenku nebo jiného milého hosta. Fascinuje mě, s jakým zaujetím děti dokáží pozorovat svět kolem sebe. Život s dětmi je krásný, učí nás žít přítomným okamžikem, zaměřit se na to, co je opravdu důležité a co nás baví. Práce s dětmi je pro mě smysluplná a když je člověk obklopen stejně naladěnými kolegy, pak je práce radostí." 

Verča vystudovala přírodovědu na Univerzitě Karlově. Prošla kurzem Respektovat a být respektován. Absolvovala kurz Chůva pro děti od narození do 7 let. Má diplomový kurz Montessori pedagogiky pro děti 3 - 6 let.

Bohuslava PapeovBohunka Papežová 
pracuje jako pedagog v MŠ. 

"Jsem nadšená průvodkyně svých tří dětí, vnučky, synovců a neteří. Hledala jsem životní filosofii, která by mi pomohla pracovat s dětmi, kterými jsem obklopená. Našla jsem ji v nauce Marie Montessori. Věřím, že laskavý a přirozený přístup Montessori pedagogiky pomáhá dávat dětem pevné základy do jejich života."

Alternativní způsob výuky jsem poprvé objevila na Svobodné chebské škole, kde jsem působila 13 let jako vychovatelka ve školní družině a zároveň jako asistentka pedagoga. Současně jsem spolupracovala se sdružením KIWANIS, kde jsem pracovala s dětmi se specifickými potřebami. Od roku 2023 studuji Mimoškolní a předškolní pedagogiku na VOŠ Evropská.  


Veronika Laurichov Veronika Laurichová
pracuje jako pedagog a "native speaker" v mateřské škole.

"Montessori pedagogika mi dává smysl. Je to do detailu propracovaný, ucelený systém s jasným řádem a srozumitelnými pravidly. Zdánlivě všední aktivity mají hlubší přesah a vyšší cíl. I propojení s přírodou, její zakomponování a respekt do celku je mi velmi blízký.Odkaz Marie Montessori je velký. O to větší je radost, když vidíte, jak funguje skupina věkově smíšených dětí v akci, momenty soustředění, objevení, dokázání, laskavosti, propojení..

Mám ráda vesnický život a s ním spojené práce. Ráda se kochám, jak všechno roste, a pak zase vadne. Obdivuji moudrost přírody."

Život mě po maturitě zavál do Anglie. Tato zkušenost je navždy vryta v mém srdci. Po návratu jsem studovala mezinárodní metodologický kurz CELTA (jak učit angličtinu jako druhý jazyk) a od té doby je má pozornost nasměrovaná k dětem. V roce 2015 jsem založila kurzy Aj pro rodiče a děti od 1 roku, které stále vedu.  Baví mně hledat cesty a nové možnosti, jak angličtinu předávat s radostí, bez velkého úsilí a jak zapálit celoživotní oheň a nadšení pro cokoliv.

Monika Hájková
pracuje jako asistentka pedagoga. 

 

alena rejhovaBc. Alena Rejhová
nyní na mateřské dovolené - pracovala jako vedoucí učitelka v MŠ.

„Jsem maminkou dvou úžasných dětí Elišky a Vítka. Společně se staráme o naši fenku Belinku a žijeme v rodinném domě se zahrádkou v Lounech. Od malička jsem byla vedena k přírodě a právě v ní nacházím odpočinek a balzám na duši v dnešní uspěchané době. Mám ráda horskou turistiku, sport, knihy, hudbu a tanec."

Alena vystudovala Univerzitu J. E. Purkyně v Ústí nad Labem obor učitelství pro mateřské školy. K Montessori pedagogice se dostala při studiu, zajímala  se o alternativní školy a psala bakalářskou práci o lesních školkách, které také čerpají z Montessori pedagogiky. Tři roky pracovala v běžné mateřské škole. Absolvovala Diplomový kurz pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR. 


Pavla Makariusovámakariusova
nyní na mateřské dovolené
 
pracovala jako asistent pedagoga v mateřské škole.

„Jsem maminkou pětileté Emičky, která mi pomohla k velké změně v mém životě. Po jejím narození mě začala zajímat alternativní výchova, jiná výchova než, ve které jsem byla vychována. Zajímám se o vztahy a pracuji na tom, abych si vybudovala krásný, harmonický vztah plný respektu, lásky a úcty nejen s dětmi, ale především sama se sebou, s partnerem i ostatními. Myslím si, že už je čas změnit zastaralé školství a podpořit děti v tom, aby z nich vyrostly šťastné, zdravé, láskyplné, respektující a sebevědomé děti, které vědí, co chtějí.

Bydlíme v rodinném domečku se zahradou, která je zároveň i mým koníčkem. Další mé koníčky jsou čtení, procházky, zdravé vaření, jóga, jízda na kole, turistika, bruslení, tenis. Ráda se sebevzdělávám a jsem otevřená novým věcem a příležitostem.“

Pavla vystudovala Obchodní akademii v Lounech, absolvovala kurz Chůvy pro děti do zahájení povinné školní docházky a zamilovala se do Montessori vzdělání, kde byla na praxi. Prošla kurzem Respektovat a být respektován a je absolventkou Diplomového Montessori kurzu pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR.

 
 I. trojročí
 

katka kantov2Bc. Kateřina Kantová
pracuje jako pedagog v prvním trojročí. Zaměřuje se na přírodní vědy.

“Baví mě společně s dětmi objevovat a předávat krásy světa, hlavně ty přírodní. Původně jsem chtěla svá studia směřovat na logopedii a surdopedii, což jsem si splnila nakonec studiem Speciální pedagogiky, kde jsem našla od všeho kousek. Téměr 15 let jsem se věnovala latinskoamerickým a standardním tancům a pohyb je dodnes mou srdcovou záležitostí. Dává mi velký smysl propojit pohyb a učení, aby tělo i hlava fungovaly v harmonii."

Káča vystudovala obor Speciální pedagogika – vychovatelství na Univerzitě J. A. Komenského v Praze. Magisterský obor nyní dokončuje na Dolnoslezské univerzitě ve Wroclawi, kde se zaměřila na studium předškolní pedagogiky a učitelství prvního stupně pro základní školy. Je absloventkou Diplomového kurzu pro práci s dětmi 6-12 let ve společnosti Montessori ČR.

Sandra Sukov 2Bc. Sandra Suková 
pracuje jako pedagog v prvním trojročí. 

"Pracovat s dětmi mě moc baví. Vím, že jsou to citlivé duše, které potřebují vlídný přístup, aby z nich mohly vyrůst svobodné a sebevědomé bytosti. Jsem šťastná, že ten jejich růst mohu sledovat a každý jejich úspěch a pokrok mě jednoduše dojímá, protože jim ho z celého srdce moc přeji. Ráda se procházím na čerstvém vzduchu, nasávám slunce a přírodu. Zajímá mě kultura všeho druhu, s chutí si zajdu na výstavu do galerie, na divadelní představení, jazzový koncert. Často něco dobrého kuchtím a jezdím po výletech se svými třemi dětmi." 

Sandra vystudovala na Západočeské univerzitě v Plzni obor Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání.  Absolvovala základní informační Montessori kurz. 

 

Elika KluiberovEliška Kluiberová 
pracuje jako asistentka pedagoga v prvním trojročí.

"Mám malou dcerku Adélku, labradorku Hailey a bydlíme v domku se zahrádkou, kde rádi trávíme volný čas. Ráda poslouchám muziku a chodím do přírody. Pedagogika Montessori je mi velmi blízká a jsem vděčná, že ji díky své práci mohu více objevovat. Moc mě baví pozorovat, jak se dětí rozvíjí a mají touhu se vzdělávat a učit nové věci. "

Eliška pracovala s dětmi v zahraničí např. Anglii, USA a Švýcarsku. Po návratu do ČR si doplnila vzdělání o kurz asistenta pedagoga.  


 

 
II. trojročí
 

novotna malaIng. Miroslava Novotná
pedagog a zástupce ředitele pro pedagogickou činnost pro pobočku Louny.

Jsem maminkou dvou dcer, během rodičovské dovolené jsem došla k závěru, že ideální způsob vzdělání pro mé děti, ale i pro mne jako pedagoga je metoda Marie Montessori. Líbí se mi důraz na samostatnost a osobní zodpovědnost za vzdělání. Je mi velkou ctí mít možnost zavádět tuto metodu ve svém rodném městě. Učitelkou jsem chtěla být od mládí a toto povolání mi činí velkou radost. Mám ráda procházky přírodou a chůzi obecně – s oblibou říkám, že jsem chodec a snažím se přepravovat hlavně chůzí. Snažím se o zdravý životní styl a minimalizaci odpadu z naší domácnosti. Ve volném čase se ráda věnuji všemožným ručním pracím především šití, mám ráda hudbu – od dětství hraji na akordeon, ze sportu mě nejvíc oslovuje jízda na kole a jóga. V poslední době jsme si s manželem oblíbili chalupaření v malé vísce nedaleko Loun, kde s dětmi trošku zahradničíme a trávíme čas hlavně venku.“

Miru vystudovala Elektrotechnickou fakultu na ČVUT a pedagogické minimum na MÚVS. Má učitelské zkušenosti s dětmi na 1., 2. i 3. stupni, vyzkoušela si i vedení dospělých v rámci volnočasových aktivit. Absolvovala řadu výtvarných kurzů a seminářů s Montessori tématikou. Je absolventkou Diplomového kurzu Montessori pro práci s dětmi 6-12 let v Montessori ČR.

 

Markta ProkovMgr. Markéta Prošková 
je pedagožkou pohybu a tělesné výchovy na Slánské i Kladenské pobočce.

„Jako maminka dvou malých dětí jsem zjistila, že práce s dětmi je pro mě naplňující činností. Proto jsem se rozhodla věnovat se vzdělávání. Montessori pedagogika mě na této cestě naprosto nadchla. Mojí celoživotní vášní je sport, a baví mě, když tuto vášeň mohu sdílet dál s vizí, že se děti k pohybu budou s radostí vracet i v dospělosti.“

Markéta vystudovala Management tělesné výchovy a sportu na UK FTVS v Praze. Pedagogické vzdělání si doplnila na UJEP v Ústí nad Labem absolvováním programu Učitelství pro 2. st. ZŠ a všeobecně vzdělávacích předmětů SŠ. S Montessori pedagogikou se seznámila již během studií.

 

IMG 6412Michaela Folkmanová 
je asistentkou pedagoga v druhém trojročí. 

 

 

 

 

 

 

III. trojročí

veronika 2

Ing. Zdeňka Parýzková
pracuje jako pedagog v třetím trojročí. 

"Celý můj život provází velká láska k přírodě, v níž velmi ráda pobývám. Žiji obklopena milující rodinou, domácími zvířaty, v krásné zahradě. S láskou včelařím přírodě blízkým způsobem, spřádám ovčí vlnu, peču, vařím, tvořím…"

"Velkou část mé pracovní historie tvoří práce s dětmi. Vím, že jsou to ony, které budou tvořit náš svět. Pevně věřím tomu, že úkolem a velkou výzvou pro nás dospělé je vytvořit našim dětem takové podmínky a prostředí, v nichž dokážou poznat samy sebe a  vzpomenout si na spojení se Zemí, které přirozeně vnímali naši předkové. Posílit vědomí sebe sama, věřit si a být si samy sebou jisté. Protože Montessori vzdělávání toto vše nejen umožňuje, ale také silně podporuje, je mi velkým potěšením být součástí této školy."

Vystudovala jsem lesnickou fakultu ČZU v Praze - obor lesní inženýrství, doplnila dálkovým pedagogickým studiem na UJEP v Ústí nad Labem a navázala ještě dálkovým studiem zahradní a krajinné tvorby na VOŠZa v Mělníku. Absolvovala základní informativní Montessori kurz. Pracovala jsem jako středoškolskolská učitelka odborných předmětů, vedoucí ekocentra Dymnivka, učitelka přírodopisu na základní škole, jako odborný rada ve státní ochraně přírody. 

veronika 2

Mgr. Veronika Kučerová
pracuje jako pedagog. Její parketou je hlavně čeština a tvůrčí psaní.

"Mám dvě děti, obří zahradu, špajz plný marmelád a na nočním stolku věčně rozečtené aspoň dvě knížky. Mou profesí i největším koníčkem je psaní; znát mě můžete jako autorku blogu a  knížek "Sláma v botách". Když neťukám do klávesnice, ráda běhám, hrabu se v hlíně a věnuju se aromaterapii. Jsem moc zvědavá, jaké nezapomenutelné příběhy napíšeme s dětmi ve škole."

Veronika vystudovala Filozofickou fakultu Unverzity Karlovy, obory Český jazyk a literatura a Učitelství pro střední školy. Ve letech 2016 - 2017 absolvovala cyklus seminářů o Montessori pedagogice, vedený lektorkou z Montessori ČR, působila v maminkovském Montessori klubíku. Diplomový Montessori kurzu pro práci s dětmi 6-12 let dokončí v roce 2022.

 

Martina DroblkovMgr. Martina Drobílková
pracuje jako pedagog.

"Má cesta k pedagogice nevedla přímo a o to více si své práce vážím. Smysluplné vzdělávání dětí mě naplňuje a ráda ukazuji dětem krásu přírodních věd. Po několika letech mého působení na klasické základní škole jsem se rozhodla využít možnosti pracovat v užším kolektivu pracovníků a žáků Montessori školy v Lounech. Montessori přístup k učení jsem aplikovala přirozeně při své pedagogické praxi, jelikož vychází z mého přesvědčení o tom, jak by učitel měl k žákovi přistupovat.

Svůj volný čas ráda trávím sportem, kdy si ráda zajdu zaběhat, zaplavat nebo vylézt na skálu. Také velice ráda cestuji. Dále jsem velkou milovnicí deskových her, u kterých se velice ráda scházím se svými přáteli."

Studovala jsem analytickou chemii na přírodovědné fakultě. V průběhu magisterského studia jsem získala grant od Grantové agentury UK, během kterého jsem se věnovala studiu diabetu druhého typu a spánkové apnoe. Tento výzkum jsem realizovala pod záštitou 3. lékařské fakulty UK. Po dokončení magisterského studia jsem pracovala v Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd. Z akademie věd už mířili mé kroky do vzdělávání, v kterém od té doby působím. 


Mgr. Martina Mušutová 
pracuje jako pedagog. 

 

Radka MilotovMgr. Radka Milotová 
pracuje jako pedagožka hudby a anglického jazyka. 

" Po několikaletém působení na klasické základní škole jsem uvítala možnost pracovat v komornějším prostředí Montessori školy v Lounech. Učení tu probíhá skrze osobní zkušenost, práci s názornými pomůckami a s respektem osobního tempa dětí. Témata se vzájemně prolínají a smysluplně na sebe navazují. Toho si cením a jsem ráda, že mohu být součástí.

Volný čas trávím se svou rodinou, rádi jezdíme objevovat zajímavá místa po České republice. Mojí celoživotní vášní je sborové zpívání, jóga a dlouhé procházky přírodou."

Vystudovala jsem obor francouzský jazyk, anglický jazyk a hudební výchova pro 2. st. ZŠ na pedagogické fakultě ZČU v Plzni. V rámci studia jsem měla možnost vycestovat na půl roku do Francie. Absolvovala jsem základní informační kurz Montessori. Baví mě se dále vzdělávat. Touha seznámit se s netradičními hudebními nástroji vyústila v absolvování kurzu celostní muzikoterapie 1, jejíž prvky se snažím čas od času zakomponovat i do výuky.

 

Asistence ve výuce a odpolední program 

 

 adela sabatova 2Adéla Šabatová
je volnočasovou pedagožkou a také asistentkou pedagoga.

Touha pracovat s lidmi a pro lidi mě dovedla až sem. Ve škole se nejvíc věnuji odpolednímu programu dětí z prvního trojročí a výtvarným aktivitám. Školou a komunitním životem žije celá naše pětičlená rodina, včetně agamáka Ludvíka, který se stal asistentem v družině :) Mojí největší vášní je šití a umění. Klid a rovnováhu nacházím při plavání a józe."
 
Pedagogické vzdělání si Adéla doplnila na VOŠ JABOK kvalifikačním kurzem Asistent pedagoga a volnočasová pedagogika. Pracovala v ZŠ Panenský Týnec s dětmi se speciálními potřebami a ve školní družině. Absolvovala cyklus seminářů o Montessori pedagogice a Montessori kurz 6 - 12 let pro asistenty pedagoga. Montessori kurz pro práci s dětmi 3 - 6 let dokončí v listopadu 2022.

 


Martina Pšenská 
je volnočasovou pedagožkou. 

 

Provozní zaměstnanci 

Marcela pecinovMarcela Hamplová
je provozní pracovnice, v případě potřeby asistenkou pedagoga. 

"Jsem zasloužilá matka dvou dospělých dcer. S přítelem, který bude zanedlouho mým manželem, jsme si pořídili na venkově domeček se stodolou a velkou zahradou, na které ráda úřaduji. Miluji bylinky a vše kolem nich…západ slunce a jarní deštík. Do lounské Montessori školy jsem se dostala díky Haničce a jsem jí za to moc vděčná, protože tady je radost pracovat. Poznávám to, co jsem dříve neznala."

Na podzim 2023 si doplnila kurz asistenta pedagoga.

 

 

Hana Janečková 
je provozní pracovnice.